Friday, March 5, 2010

Nattliga samtal och jag

- Jag önskar jag var där med dig, viskar han över telefonen...
- MMMmmmm, mumlar jag lite avståndstagande
- Få känna din varma kropp mot min, hans röst börjar lite otålig
- Åh vad trevligt, svarar jag glättigt
- Jag vill känna din läppar mot mina, försöker han med en lätt erotisk underton
- Oh, vad trevligt säger jag frånvarande men med en lätt sarkastisk underton
- Hörru, trevligt är inte precis ordet jag vill höra, jag hör irritationen i hans röst
- Jamen duuu... jag har ju redan sagt till dig, jag är ingen du borde tycka om, det kommer inte bli något. Det var jättetrevligt, tack och hej, jag hör hur gammal bitterhet sipprar in i min röst.
- Faen ta dig! Varför låtsades du ens, om du inte brydde dig ett jävla skit, nu här jag att han är riktigt arg... klick... och han har lagt på.

Jag sitter med mobilen i handen, sträcker mig efter vinglaset, känner ett jag längtar kanske lite, men vägrar att egentligen känna efter. Orkar inte bry mig, för jag vet att om jag skulle bry mig, så skulle allt falla samman och bli precis som det brukade vara. Och så länge han har flickvän orkar jag inte bry mig, för jag är för bra för att bara stå vid sidan om.

No comments:

Post a Comment