Tuesday, February 9, 2010

Nattvandringar och jag

Det var högsommar och Mälaren låg lockande och högblank vid mina fötter, jag tog honom i näven och ledde honom bort från den vilande Slussen för att bada som sig bör. Hela vägen till Stadshuset tog jag honom. Där hotade vakten med polis medan jag bekymmerslöst balanserade mina halvnakna onyktra centimetrar på muren. Polisen var mitt minsta problem, om de ville ha mig får de väl ta mig skrattade jag. Men enligt Tim badar man inte näck vid Stadshuset och lyfte helt sonika ner mig från muren, slängde mig över axeln och frågade åt vilket håll jag bodde. Hans kropp kändes varm och levande under mig och efter lite övervåld från min sida lyckades jag återigen stå på ostadiga ben och vagt peka mot innerstaden.

Ditåt bor jag, ditåt bor jag. Somewhere over there…

De säger att kvinnor inte skall dricka sig så fulla, de säger att vi tappar omdömet, jag tror mig inte vara f född med någon som helst av denna vara. Så jag hoppade upp på hans rygg och vi började vår vandring.

No comments:

Post a Comment