Sunday, February 7, 2010

Hösten 2006 och jag

Jag hade så mycket att göra, ändå sög jag sakta i mig vinet, lyssnade på folket som kom och gick. De är trevliga mina två vänner, de som bor med han som jag valt att ligga med. Jag log och var så trevlig jag kunde, hans vänner tycker om mig och jag tycker om dem. Vi ler och pratar om allt mellan himmel och jord samtidigt som vi låter våra torra strupar fuktas av alkoholens sura sötma.

Jag skulle egentligen läsa meter efter meter av text, låta skolan ta över mitt liv, men som vanligt var jag lätt förledd och fann mig själv med flaskan i handen, ett lite dyrare vin än natten innan.
Senare på kvällen hamnade jag i hans rum, med en spegel och tre snövita ränder. Ville jag ha en? Nej, jag avböjde, även om tanken lockade mig. Jag lämnade spegeln där på hans skrivbord, gick ut och pratade om politik.

Det får räcka med kemi, jag är labil och instabil. Drack mer av vinet som stod på bordet.

Senare på kvällen delade jag på den vita remsan av kvarlämnad snö med honom, tog två sömntabletter som jag sköljde ner med mer vin. Han är ju i alla fall inte en tillfällig famn, bara semi-tillfällig, en vecka till, en månad till... får se hur länge han står ut eller när jag tar slut.

No comments:

Post a Comment