Friday, February 19, 2010

Skrivandet och jag

Jag skriver för att jag kan och för att jag måste, mina fingrar kliar och blöder, och om jag inte skriver kan jag inte sova. Om jag inte sover blir mitt skrivande ännu mer hektiskt, påträngande ärligt i sin oärlighet.
Min mor sa till mig idag, ta den tid du behöver, skriv ordentligt, ta en kurs, få det ur dig... jag tro att hon precis godkände att jag ska skriva. Så håll i er nu vänner och er jag inte känner, för nu börjar en resa. Mitt Amerikatt och jag skall den heta, men fråga mig inte var den skall börja.

2 comments:

  1. Måste man veta vart den börjar? Och slutar? Eller någonting därimellan? Jag tror att så länge man vill göra det, skriva, så kan man börja. Då är inga första inledande ord nödvändiga. Eller the ends på slutet. bara skriv.

    ReplyDelete
  2. Jag börjar alltid skriva mitt i. Sen kräks jag ur resten i omgångar. Till sist ser jag en början där i röran. Då återstår det att jag kavlar upp ärmarna och "get my hands dirty".
    Lycka till! Jag vill läsa sen.
    Marco

    ReplyDelete